Sevel Spejderne - Stubberkloster Gruppen

Hjerl Hedevej 2A
7830 Vinderup

Stubberkloster Gruppen

Stubberkloster Gruppen er KFUM spejderne i Sevel, og vi er at finde i Spejdergården, Hjerl Hedevej i Sevel.

Det at være spejder kan beskrives med ord, men kan kun opleves i virkeligheden. Spejderliv foregår i tæt kontakt med naturen og spejderliv foregår i nært fællesskab med spejderkammeraterne.

Spejderliv er leg og leg er at udfolde sig. Leg er at blive udfordret og at udfordre. Leg er fællesskab samt glæde og spontanitet. Spejderliv er leg med en mening, lege der udvikler for livet. Et liv som 'hele mennesker'. Mennesker, der tager ansvar. Mennesker, der kan og vil arbejde sammen, som også tager standpunkt.

Du ER spejder - du går ikke til spejder.

Du går måske til fodbold. Der træner du en ting: fodbold! Men i spejderarbejdet udvikler du alle sider at dig selv: du kommer i bedre form, du løser opgaver, du lærer at arbejde sammen med andre og får nye venner. Du hører også om Gud og er med i snakken om, hvad et meningsfuldt og godt liv er.

Vores spejderarbejde er mest rettet mod børn og unge, som vi ønsker at støtte i at blive selvstændige, ærlige, demokratiske og ansvarlige voksne, der har respekt for deres omverden og naturen.